Avataanpa tässä ketju, jossa kukin voi esitellä itsensä. Olen Anukatariina 60+ transfeminiini Espoosta. Transtaustani tunnistin n. 11-vuotiaana ja sen pidin piilossa 54-vuotiaaksi saakka. Kun sitten uskaltauduin asiasta kertomaan puolisolleni, hän on kannustanut minua avoimuuteen. Aika tarkalleen kaksi vuotta olen ollut avoimesti oma itseni töissä ja vapaa-ajalla - ratkaisu, jota en todellakaan kadu! Olen myös tällä haavaa DwC:n puheenjohtaja, Helsingin kahvi-iltojen yksi emäntä kolmesta ja Setan Transpoliittisen toimikunnan varapuheenjohtaja. Soitan poskeani somessa transoikeuksien puolesta ja välillä laadin kyselyitä erilaisista transihmisten elämää koskevista asioista.
top of page
bottom of page
Olen Tuula Marika Helsingistä, myös kahvi-iltojen emäntä 👸☕👩💬🍰. Tulin kaapista ulos nelikymppisenä, koska en pystynyt sisäistä naistani enää millään salaamaan.
Ja se muutti kaiken: uusi ja parempi elämä omana itsenäni alkoi 🤗💃👍
Ensimmäinen ihana muistoni lapsuudesta oli pikkusiskon helmikaulakoru 📿, jonka viisivuotiaana salaa suuren jännityksen ja innostuksen kanssa laitoin kaulaani yön pimeydessä ja nukahdin onnellisena 🌒 🛌.
DwC:lle tulo ensimmäisen kerran taas pelotti 😰 enemmän kuin mikään muu elämässäni. Silloin en olisi ikinä osannut kuvitella, miten hienosti perheeni 👨👩👧👦 ja kaikki 💕 läheiset tulisivat minut hyväksymään.
Tiedän, ettei kaikille käy yhtä hyvin ja siksi haluan aina tarvittaessa auttaa DwC:lle tulevia, oli sitten kyse elämäntilanteesta 😓, identiteetistä tai vaikka sitten meikkauksesta 💄👄, vaatetuksesta 👗👜👠 jne. Olen todella iloinen jokaisesta uudesta ihmisestä, joka haluaa tulla seuraamme.
-----
Vapaa-ajallani harrastan kaikkea sekalaista kuten säveltämistä 🎹🎶 , luontoretkiä 🐿🌲, scifiä 🚀🌟, pingistä ⚪, mökkeilyä 🏞 sekä pelien ohjelmointia 🎮🕹. Ja työkseni itse asiassa teen ohjelmia ⌨💻🖱, puoliksi nörtti kun olen 😉
-----
Tämän kuvan minusta otti syyskuussa 2019 ystäväni ❤ Inna, joka on myös kampaajani.
PÄIVITYS 25.3.2024
Olen nyt ollut kolme vuotta eläkkeellä ja nauttinut elämästäni enemmän kuin koskaan. Elämän jälkiruokana minulla on kolme suloista lastenlasta, joita tulee nähtyä ja hoidettua todella paljon. Melkein joka viikko on ollut ihania kohtaamisia uusien ihmisten ja vanhojen tuttujen kanssa, kohtaamisia joihin lähes aina kuuluu lämmin halaus.