Avataanpa tässä ketju, jossa kukin voi esitellä itsensä. Olen Anukatariina 60+ transfeminiini Espoosta. Transtaustani tunnistin n. 11-vuotiaana ja sen pidin piilossa 54-vuotiaaksi saakka. Kun sitten uskaltauduin asiasta kertomaan puolisolleni, hän on kannustanut minua avoimuuteen. Aika tarkalleen kaksi vuotta olen ollut avoimesti oma itseni töissä ja vapaa-ajalla - ratkaisu, jota en todellakaan kadu! Olen myös tällä haavaa DwC:n puheenjohtaja, Helsingin kahvi-iltojen yksi emäntä kolmesta ja Setan Transpoliittisen toimikunnan varapuheenjohtaja. Soitan poskeani somessa transoikeuksien puolesta ja välillä laadin kyselyitä erilaisista transihmisten elämää koskevista asioista.
top of page
bottom of page
Moikka kaikille! Olen tyttöpoika ja transvestiitti Milla. En ole oikein ollut sinut termin transvestiitti kanssa, koska sillä on minusta jotenkin ikävä klangi. Olen enemmän käyttänyt itsestäni termiä cross dresser tai lyhennettä cd. Käsittääkseni ne ovat kuitenkin ihan samaa asiaa, joten jos suomen kielinen ns. virallinen termi minusta on trasvestiitti, niin olkoot. Olen helsinkiläinen 50v ukkomies ja salaa bi ja transvestiitti... Tai miten ikinä se asiat täysin aukottomasti määritelläänkään. Ulkoisesti arkisessa miesminässäni olen sellainen, jota taitaa löytyä 13 ukkelia tusinassa ja istun pikkuporvarillisesen normiin kuin väärä seteli.
Sisäisesti olen uniikki, joita on vain yksi maailmassa. Uskon, että niin olet muuten sinäkin, joka tätä luet. Aika ajoin olen kuitenkin myös nainen, tyttöpoika ja haluan pukeutua kauniisti naisten vaatteisiin, peruukkiin, ja laittaa kynnet. Tykkään meikata. Viimeistä päälle. Se on minun intohimoni. Silloin minusta tulee Milla, jolla ei ole mitään tekemistä sen toisen, arkisemman normeissa pysyvän minäni kanssa. Meikattua Millaa ei tunnista hänen oma äitinsäkään. Ei ulkoisesti, eikä sisäisesti. Minäkin opettelen häntä vielä tuntemaan. En ole vielä uskaltautunut paikan päälle DWC-kahvi-iltoihin, mutta ehkäpä vielä… jonain päivänä.