Avataanpa tässä ketju, jossa kukin voi esitellä itsensä. Olen Anukatariina 60+ transfeminiini Espoosta. Transtaustani tunnistin n. 11-vuotiaana ja sen pidin piilossa 54-vuotiaaksi saakka. Kun sitten uskaltauduin asiasta kertomaan puolisolleni, hän on kannustanut minua avoimuuteen. Aika tarkalleen kaksi vuotta olen ollut avoimesti oma itseni töissä ja vapaa-ajalla - ratkaisu, jota en todellakaan kadu! Olen myös tällä haavaa DwC:n puheenjohtaja, Helsingin kahvi-iltojen yksi emäntä kolmesta ja Setan Transpoliittisen toimikunnan varapuheenjohtaja. Soitan poskeani somessa transoikeuksien puolesta ja välillä laadin kyselyitä erilaisista transihmisten elämää koskevista asioista.
top of page
bottom of page
Hei,
Nimi on Kati, Hyvinkäältä. Liityin DWC:n tammikuussa 2024, koska kahvi-illat ja muu toiminta kiinnostaa ja muutenkin DWC:n historia ja aikaansaamat asiat vaikuttavat hyvin tuettavalta. Olen käynnyt myös välillä Helsingin pride-tapahtumissa (ja kerran Berliinissä.) Olen tällä hetkellä nelikymppinen ja tykännyt aina välillä pukeutua mekkoihin ja meikkeihin jo nuorena salaa, mutta viime vuosina feminiinisestä ulkoasusta on tullut päivittäistä ja olen ns. ulkona kaapista töissä ja kaikille muillekin. Pidin itseäni pitkään ns. cross dressaajana. Törmäsin 2021 nykyaikaiseen tietoon transsukupuolisuudesta ja tajusin että moni nuoruuden ja nykyajan tuntemus on sukupuoli/kehodysforiaa ja -euforiaa, tai niillä sanoilla asiaa voi selittää. Päätin että "pukeutusmisharrastuksen" lisäksi voisin myös transitioitua, joten olen nyt ollut HUS:in prosessissa, katsotaan miten se menee. Kuva on otettu illanviettoon lähtiessä puolisen vuotta sitten.