Moi. Mä oon tilannut briteistä näitä. Nyt ku se eros eusta. Nousi tullimaksut.
Muutenkaan nää ei oo mitään edullisia, 200-300e ollu.
Oottako löytänyt eun alueelta nettikauppoja näistä?
Oon yrittänyt kaikenlaista hakusanaa, ei löydy.
Nimimerkki, entiset alkaa olla kuluneet.
Olen tilannut AliExpressistä tuontyyppisiä juttuja aika paljonkin. EMS ja e-EMS tulevat postin kuljetuksella kotiin eli jos kotikuljetus ei sovi, kannattaa välttää. DHL:n saa helposti ohjattua lokeroon tai noutopisteeseen ennen saapumista. AliExpress näyttää kuriirin ja antaa joskus valita sen myös.
Teknisesti ottaen ALV menee jossain välissä aina, mutta aika usein se maksetaan etukäteen. Yli €150 EU:n ulkopuolelta tulevasta ostoksesta ei makseta etukäteen, jolloin tuotteen saattaa joutua tullaamaan.
AliExpressin U-Charmmorella on melko OK hinnat ja jonkin verran varastoa Saksassa. Pienen testin perusteella (en ole heiltä tilannut), ALV sisältyy hintaan ja tullausta ei pitäisi tulla, jos tuote on EU-varastossa. Tuotteet ovat samoja kuin Eyung (joilta olen tilannut). Eyungilla on myös oma webshop eyung.shop, jota en ole kokeillut, mutta jolla on EU varastoa. Eyungin 8th gen tuotteet ovat varsin hienoja.
U-Charmmorea löytyy myös amazon.de:stä (vähän kalliimmalla kuin AliExpressistä).
Olen myös tullaillut näitä tuotteita ajoittain. Ainahan rahanmeno kirpaisee, mutta ei se muuten kovin hankalaa ole.